Casema in laatste fase reorganisatie; de stand van zaken
Zo'n tweeënhalf jaar geleden, toen de internethype op zijn hoogste punt was, had de internetprovider Casema zo'n 1300 werknemers in dienst. In juni 2001 kondigde het bedrijf echter aan te beginnen met een grote reorganisatie, vanwege het instorten van de hype. Overal moest op bezuinigd worden en de nadruk lag op het afslanken van de organisatie. Woordvoerder Gradus Vos vertelde ons zojuist dat Casema op dit moment in de laatste fase van de reorganisatie zit. Nog steeds vallen er veel ontslagen, met name op de commerciële afdeling. Hier moeten voor het eind van het jaar nog zo'n 80 mensen weg, wat het personeelsbestand terugbrengt tot 625; nog niet de helft van het aantal in 2001.
"Als gevolg van de personeelsafname is er natuurlijk ook fors bezuinigd op de klantenservice in die periode. Wat je nu ziet is dat er aan de ene kant nieuwe ontslagen vallen binnen de commerciële afdelingen, maar dat we gelijktijdig bezig zijn om de klantenservice weer uit te breiden", zo vertelt Vos. In eerste instantie dacht Casema dat de eerstelijns helpdesk wel uitbesteed kon worden. Men heeft nu echter ingezien dat dit onderdeel van het bedrijf juist een strategische kernactiviteit is, en is dan ook van plan om die weer naar zich toe te trekken. "Het belangrijkste is gewoon echt focussen op klantenservice en internet dit jaar".
Om extra inkomsten te behalen zijn onder andere de prijzen van radio en televisie omhoog gegaan. Het ziet er daarentegen niet naar uit dat ook de internetabonnementen in 2004 in prijs zullen stijgen. Prijsverlagingen zitten er ook niet in, maar wel is de kans groot dat klanten meer voor hetzelfde geld zullen krijgen. Te denken is hierbij aan een hogere snelheid of extra gratis bijzaken zoals een virusscanner. Voordat er nieuwe dingen geïntroduceerd kunnen worden zal echter eerst de interne organisatie weer compleet op orde moeten zijn, aldus Vos
Zo'n tweeënhalf jaar geleden, toen de internethype op zijn hoogste punt was, had de internetprovider Casema zo'n 1300 werknemers in dienst. In juni 2001 kondigde het bedrijf echter aan te beginnen met een grote reorganisatie, vanwege het instorten van de hype. Overal moest op bezuinigd worden en de nadruk lag op het afslanken van de organisatie. Woordvoerder Gradus Vos vertelde ons zojuist dat Casema op dit moment in de laatste fase van de reorganisatie zit. Nog steeds vallen er veel ontslagen, met name op de commerciële afdeling. Hier moeten voor het eind van het jaar nog zo'n 80 mensen weg, wat het personeelsbestand terugbrengt tot 625; nog niet de helft van het aantal in 2001.
"Als gevolg van de personeelsafname is er natuurlijk ook fors bezuinigd op de klantenservice in die periode. Wat je nu ziet is dat er aan de ene kant nieuwe ontslagen vallen binnen de commerciële afdelingen, maar dat we gelijktijdig bezig zijn om de klantenservice weer uit te breiden", zo vertelt Vos. In eerste instantie dacht Casema dat de eerstelijns helpdesk wel uitbesteed kon worden. Men heeft nu echter ingezien dat dit onderdeel van het bedrijf juist een strategische kernactiviteit is, en is dan ook van plan om die weer naar zich toe te trekken. "Het belangrijkste is gewoon echt focussen op klantenservice en internet dit jaar".
Om extra inkomsten te behalen zijn onder andere de prijzen van radio en televisie omhoog gegaan. Het ziet er daarentegen niet naar uit dat ook de internetabonnementen in 2004 in prijs zullen stijgen. Prijsverlagingen zitten er ook niet in, maar wel is de kans groot dat klanten meer voor hetzelfde geld zullen krijgen. Te denken is hierbij aan een hogere snelheid of extra gratis bijzaken zoals een virusscanner. Voordat er nieuwe dingen geïntroduceerd kunnen worden zal echter eerst de interne organisatie weer compleet op orde moeten zijn, aldus Vos
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home