Vraag naar LCD-tv's neemt sterk toe
De vraag naar LCD-tv’s nam in het derde kwartaal van dit jaar met 34 procent toe ten opzichte van het voorgaande kwartaal tot ruim 950.000 stuks. Dat meldt marktonderzoeker iSuppli.
De populariteit van televisies met platte beeldschermen neemt de komende drie jaar alleen maar toe. Dit jaar zullen in totaal 3,4 miljoen stuks verkocht worden, terwijl dat aantal in 2007 zal zijn gestegen tot 27,7 miljoen. Dat is een gemiddelde jaarlijkse groei van bijna 70 procent. In totaal gaan in 2007 bijna 199 miljoen televisies over de toonbank.
Nu nog is het marktaandeel van de platte tv’s gering op een totale televisie-markt die dit jaar, net als in 2002, op 160 miljoen stuks uitkomt.
In waarde wordt de LCD-tv nog belangrijker in de totale televisiemarkt. Terwijl de omzet van platte tv’s stijgt van 4,4 milajrd dollar in 2003 tot 21,1 miljard in 2007, neemt de waarde van de totale televisiemarkt jaarlijks slechts 5 procent toe; van 64,8 miljard dollar dit jaar tot 79,2 miljard in 2007.(tdv)
De vraag naar LCD-tv’s nam in het derde kwartaal van dit jaar met 34 procent toe ten opzichte van het voorgaande kwartaal tot ruim 950.000 stuks. Dat meldt marktonderzoeker iSuppli.
De populariteit van televisies met platte beeldschermen neemt de komende drie jaar alleen maar toe. Dit jaar zullen in totaal 3,4 miljoen stuks verkocht worden, terwijl dat aantal in 2007 zal zijn gestegen tot 27,7 miljoen. Dat is een gemiddelde jaarlijkse groei van bijna 70 procent. In totaal gaan in 2007 bijna 199 miljoen televisies over de toonbank.
Nu nog is het marktaandeel van de platte tv’s gering op een totale televisie-markt die dit jaar, net als in 2002, op 160 miljoen stuks uitkomt.
In waarde wordt de LCD-tv nog belangrijker in de totale televisiemarkt. Terwijl de omzet van platte tv’s stijgt van 4,4 milajrd dollar in 2003 tot 21,1 miljard in 2007, neemt de waarde van de totale televisiemarkt jaarlijks slechts 5 procent toe; van 64,8 miljard dollar dit jaar tot 79,2 miljard in 2007.(tdv)
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home