Gratis pc in ruil voor reclame
AMSTERDAM - Een Britse marketingfirma geeft consumenten die bereid zijn om elk uur dat ze online zijn drie minuten naar reclame te kijken een gratis computer. Gebruikers zijn verplicht om een abonnement bij een internetprovider te hebben en de computer tenminste 30 uur per maand te gebruiken.
Het bedrijf Metronomy Desktop Marketing stelt een door IBM gemaakte pc ter beschikking. Het apparaat is uitgevoerd met een 2.4 gigahertz Celeron-processor, 256MB werkgeheugen, DVD-drive, 15-inch monitor en een 40GB harde schijf. De eerste apparaten worden in februari of maart 2004 uitgeleverd.
In ruil voor de pc dienen internetters per 20 minuten één advertentie te bekijken. Gebruikers kunnen de commercial desgewenst vijf minuten in de wacht zetten indien men bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen is.
Het principe van de gratis computer is overigens niet nieuw. In de late jaren '90 boden diverse bedrijven een pc aan in de ruil voor het bekijken van advertenties. Het idee sloeg niet echt aan, omdat te weinig mensen bereid waren om naar de commerciële berichten te kijken.
AMSTERDAM - Een Britse marketingfirma geeft consumenten die bereid zijn om elk uur dat ze online zijn drie minuten naar reclame te kijken een gratis computer. Gebruikers zijn verplicht om een abonnement bij een internetprovider te hebben en de computer tenminste 30 uur per maand te gebruiken.
Het bedrijf Metronomy Desktop Marketing stelt een door IBM gemaakte pc ter beschikking. Het apparaat is uitgevoerd met een 2.4 gigahertz Celeron-processor, 256MB werkgeheugen, DVD-drive, 15-inch monitor en een 40GB harde schijf. De eerste apparaten worden in februari of maart 2004 uitgeleverd.
In ruil voor de pc dienen internetters per 20 minuten één advertentie te bekijken. Gebruikers kunnen de commercial desgewenst vijf minuten in de wacht zetten indien men bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen is.
Het principe van de gratis computer is overigens niet nieuw. In de late jaren '90 boden diverse bedrijven een pc aan in de ruil voor het bekijken van advertenties. Het idee sloeg niet echt aan, omdat te weinig mensen bereid waren om naar de commerciële berichten te kijken.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home