MegaTronMan's upDate ...

Keeping track of developments ... He who knows others is wise; He who knows himself is enlightened. (Lao Tzu)

vrijdag, november 07, 2003

1,1 miljard gratis mp’3tjes van Pepsi en McDonalds

Apple sluit lucratieve deal met ‘Mac’Donalds
Apple timmert met zijn iTunes-muziekdienst behoorlijk aan de weg. Na de introductie van iTunes voor Windows geeft Apple samen met Pepsi en McDonalds maar liefst 1,1 miljard liedjes gratis weg. De deal met Pepsi omvat 100 miljoen downloads die de frisdrankgigant weggeeft. De volgende lucratieve overeenkomst van Apple is met McDonalds: de hamburgerketen doet zijn klanten 1 miljard gratis liedjes cadeau.

Zowel Pepsi als McDonalds betalen voor de downloads de standaardprijs van 99 dollarcent per track. Het is nog niet precies bekend hoe McDonalds zijn iTunes-campagne zal aanpakken. Pepsi stopt in ieder geval speciale codes in de doppen van 100 miljoen flessen Pepsi en Diet Pepsi. De Pepsi iTunes-campagne gaat van start op 1 februari 2004 en loopt tot en met 31 maart.

Vanzelfsprekend is Apple-topman Steve Jobs uitermate tevreden met de deals. “Dit is een historisch moment en een mijlpaal in de geschiedenis van de legale downloadmarkt”, aldus een lyrische Jobs. Helaas zijn al die acties alleen beschikbaar in Amerika. Apple werkt momenteel aan een Europese versie van de iTunes Music Store, maar het is nog onbekend wanneer deze gelanceerd wordt.

(ZDNet)